onsdag 4 juli 2012

Sommaren 2012 - den kunde ha varit bättre

Sommaren 2012 kunde ha blivit en rätt bra sommar men än så länge får man väl säga att den har varit allt utom just bra. Jag hade förvisso helt OK betyg efter vårens studier och gjorde mig därför beredd för höstens studier, då kom sommarpajare nummer 1: Jag sökte 4 kurser på totalt 400 poäng, varav tre kurser är obligatoriska för att jag ska kunna plugga min sista termin till våren, och kom in på en obligatorisk kurs på 100 poäng och en kurs som jag valde för intressets skull på 50 poäng. De kurser jag inte kom in på står jag som 17:e respektive 5:e reserv på. Den ena kursen känns ju inom räckhåll om man säger men den andra verkar rätt långt borta just nu. hur som helst sökte jag CSN på de 150 poäng jag kommit in på och då kom sommarpajare nummer 2, 150 poäng är inte tillräckligt för att får CSN då det inte ens räknas som halvtid. Heltid den här hösten är 400 poäng. Nåväl, kommer jag in på en kurs till så kommer jag i alla fall upp i halvtid.
Som sommarpajare nummer 3 får man väl räkna det faktum att jag inte fått något sommarjobb, trots åtskilliga påstötningar på det ena stället där jag sökt sommarjobb. Sommarpajare nummer 4 är en envis virusinfektion som jag dragits med i flera veckor nu. Har hur mycket slem som helst i luftrören och trots att jag är inne på min andra kur med Mollipect har det bara blivit aningen bättre. Minsta lilla ansträngning så svettas jag floder.
Började träna på gym när skolan slutade. Fick ett bra erbjudande där de två första månaderna var gratis, jag har väl lyckats använda en halv gratismånad och sen blev jag sjuk och fick träningsförbud av läkaren.  
Det enda ljuset i mörkret är väl att familjen blivit hundägare igen. Köpte en valp av en före detta jobbarkompis och även om det är jobbigt att få valpen rumsren så blir det säkert en bra hund av honom till slut.
Missa förresten inte min insändare i Kristianstadsbladet idag om situationen på Vuxenutbildningen i Kristianstad. Hur resonerar vuxenutbildningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar